Flipped Classroom
Πρωτοποριακό Βραβευμένο Σύστημα ΜΟΝΟ στο Κορυφαίο
Μαθηματικά όπως πουθενά αλλού !
56%
87%
Στο Κορυφαίο φροντιστήριο η διδασκαλία των μαθημάτων είναι μια ξεχωριστή εμπειρία κι αυτό επιβεβαιώνεται από τις συνεχείς επιτυχίες μας σε υψηλόβαθμες σχολές.
Το Κορυφαίο εφαρμόζει από το 2013 ένα μοναδικό μοντέλο για την καλύτερη αφομοίωση των μαθηματικών , κερδίζοντας πιστοποίηση Καινοτομίας στην εκπαίδευση από την Microsoft.
Το ίδιο μοντέλο εφαρμόζεται στην Αμερική με το όνομα Flipped Classroom στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση με μεγάλη επιτυχία . Ο Bill Gates ( ιδρυτής της Microsoft), υποστηρίζει ότι είναι το μέλλον της σύγχρονης εκπαίδευσης.
Έρευνα σε σχολεία της Αμερικής σε μαθητές Γ γυμνασίου έδειξε:
Πριν το Flipped Classroom : 56% των μαθητών πέτυχε βαθμό πάνω από 15 στα μαθηματικά .
Μετά το Flipped Classroom : 87% των μαθητών πέτυχε βαθμό πάνω από 15 στα μαθηματικά.
Ο μαθητής
- Έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει το μάθημα πριν έρθει στο φροντιστήριο
- Να εστιάσει στα σημεία που τον ενδιαφέρουν
- Να εντοπίσει απορίες στοχευμένα
- Διδάσκεται εξατομικευμένα
- Αυξάνεται η αυτοπεποίθηση του
- Αυξάνεται η αυτονομία του
- Αυξάνονται τα κίνητρα του
- Ο ρόλος του μετατρέπεται από παθητικός σε ενεργός μέσα στη τάξη
- Μαθαίνει Βιωματικά
- Αναπτύσσει την κριτική του σκέψη
- Έχει υψηλές επιδόσεις
FLIP σημαίνει
- Flexible environment( Ευέλικτο Περιβάλλον)
- Learning Culture(Μαθησιακή Κουλτούρα)
- Intentional content( Περιεχόμενο με Σκοπό)
- Professional educator( Επαγγελματίας εκπαιδευτικός)
Flexible Environment: Ευέλικτο περιβάλλον
Ο δάσκαλος σε ρόλο καθοδηγητή, προσαρμόζει το μάθημα και το χώρο, ανάλογα με τις ανάγκες και τα μαθησιακά στυλ των μαθητών του και σχεδιάζει δραστηριότητες τόσο για εξατομικευμένη όσο και για ομαδική εργασία. Ο δάσκαλος ενθαρρύνει, υποστηρίζει, παρακολουθεί τις δραστηριότητες και αναπτύσσει συμβουλευτικό ή/και εμψυχωτικό ρόλο.
Ο δάσκαλος σε ρόλο καθοδηγητή, προσαρμόζει το μάθημα και το χώρο, ανάλογα με τις ανάγκες και τα μαθησιακά στυλ των μαθητών του και σχεδιάζει δραστηριότητες τόσο για εξατομικευμένη όσο και για ομαδική εργασία. Ο δάσκαλος ενθαρρύνει, υποστηρίζει, παρακολουθεί τις δραστηριότητες και αναπτύσσει συμβουλευτικό ή/και εμψυχωτικό ρόλο.
LearningCulture: Μαθησιακή κουλτούρα.
Οι μαθητές θεωρούνται ενεργοί μαθητευόμενοι “active learners” και οι δάσκαλοι διευκολυντές “facilitators”, διαθέσιμοι στα αιτήματα των μαθητών. Ο μαθητής ανακαλύπτει αλληλοεπιδρώντας τη γνώση, την επεξεργάζεται σε βάθος και την εφαρμόζει. Αναγνωρίζει τις ανάγκες του, θέτει στόχους, και αξιολογεί το βαθμό επίτευξης των μαθησιακών του στόχων, ενισχύοντας έτσι την αυτονομία του.
Οι μαθητές θεωρούνται ενεργοί μαθητευόμενοι “active learners” και οι δάσκαλοι διευκολυντές “facilitators”, διαθέσιμοι στα αιτήματα των μαθητών. Ο μαθητής ανακαλύπτει αλληλοεπιδρώντας τη γνώση, την επεξεργάζεται σε βάθος και την εφαρμόζει. Αναγνωρίζει τις ανάγκες του, θέτει στόχους, και αξιολογεί το βαθμό επίτευξης των μαθησιακών του στόχων, ενισχύοντας έτσι την αυτονομία του.
IntentionalContent: Περιεχόμενο με σκοπό.
Ως περιεχόμενο ορίζουμε και αυτό που δίνεται για μελέτη στο σπίτι, πριν το μάθημα, αλλά και τις δραστηριότητες που υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το υλικό που δίνεται για μελέτη στους μαθητές είναι προκαθορισμένο, αυστηρά επιλεγμένο ώστε να εξυπηρετεί τις στρατηγικές του εκπαιδευτικού, να περιλαμβάνει τους γνωστικούς στόχους του μαθήματος και να απευθύνεται σε όλα τα μαθησιακά στυλ μαθητών.
Ως περιεχόμενο ορίζουμε και αυτό που δίνεται για μελέτη στο σπίτι, πριν το μάθημα, αλλά και τις δραστηριότητες που υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το υλικό που δίνεται για μελέτη στους μαθητές είναι προκαθορισμένο, αυστηρά επιλεγμένο ώστε να εξυπηρετεί τις στρατηγικές του εκπαιδευτικού, να περιλαμβάνει τους γνωστικούς στόχους του μαθήματος και να απευθύνεται σε όλα τα μαθησιακά στυλ μαθητών.
Professional Educator:«Επαγγελματίας» εκπαιδευτικός.
Ο εκπαιδευτικός προκειμένου να εφαρμόσει την προσέγγιση αυτή χρειάζεται να έχει αρκετές δεξιότητες( soft skills). Θα πρέπει να μπορεί να χειρίζεται πολύ καλά τις νέες τεχνολογίες, ώστε να δημιουργεί υλικό ή μέρος αυτού και να το διαμοιράζει. Είναι απαραίτητο να μπορεί να αξιοποιεί κατάλληλα το χρόνο στην αίθουσα διδασκαλίας, ώστε να προωθεί μέσα από τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, την κριτική σκέψη των μαθητών του.
Ο εκπαιδευτικός προκειμένου να εφαρμόσει την προσέγγιση αυτή χρειάζεται να έχει αρκετές δεξιότητες( soft skills). Θα πρέπει να μπορεί να χειρίζεται πολύ καλά τις νέες τεχνολογίες, ώστε να δημιουργεί υλικό ή μέρος αυτού και να το διαμοιράζει. Είναι απαραίτητο να μπορεί να αξιοποιεί κατάλληλα το χρόνο στην αίθουσα διδασκαλίας, ώστε να προωθεί μέσα από τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση, την κριτική σκέψη των μαθητών του.